کلینیک اضطراب،وسواس و درد

مرکز جامع اعصاب و روان آتیه

درباره کلینیک اضطراب

مدت زیادی است که بسیاری از مردم از اختلال های اضطرابی، وسواس، روان تنی و درد رنج می برند که هسته اصلی همه آن ها اضطراب است. اضطراب و استرس، واژگانی که برای همه ما آشنایی داشته و در بسیاری از موارد و موقعیت ها ما را مستاصل نموده اند؛ زیرا که اضطراب و استرس، علی رغم این که می تواند در پیشرفت و بهبود عملکرد ما مفید باشد، اما زمانی که میزان اضطراب و استرس از حد متناسب آن فراتر رود، موجب عدم پیشرفت و حتی پسرفت شده و مانع ارتقا عملکرد فرد و سد آرامش می شود. اختلالات اضطرابی، وسواس، روان تنی و درد موجب اختلال در عملکرد فردی، تحصیلی، شغلی، اجتماعی و خانوادگی می شوند و علاوه بر فرد بیمار، خانواده و اطرافیان را نیز درگیر می کنند.

از آن جایی که همه ما زمانی اضطراب و استرس را تجربه کرده ایم و نسبت به این هیجان آگاهی یافته ایم و رنج و درد حاصله ناشی از آن را چشیده ایم، همت نهادیم که با تاسیس کلینیک تخصصی اضطراب، وسواس و درد در تهران، رهایی و آرامش را به همه افرادی که با این اختلالات دست و پنجه نرم می کنند، برگردانیم.

کلینیک اضطراب، وسواس و درد، به درمان اختلالاتی می پردازد که اضطراب ریشه شکل گیری آن ها است؛ نظیر اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی، حمله وحشتزدگی، وسواس و سایر اختلالاتی که منشا آن ها اضطراب و استرس است و یا اضطراب و استرس موجب شدت یافتن آن ها است؛ نظیر اختلالات روان تنی، دردهای عضلانی، سر درد تنشی و سر درد میگرنی، فشارخون و …

بيشتر

خدمات

كادر درمانی

تيم ما متشكل از افراد توانا و پرتجربه می‌ باشد. همكاران ما با تجارب، دانش و مهمتر از همه چيز تعهد و ايمان كاری خويش، تمامی تلاش خود را جهت رضايت و كسب موفقيت مراجعين خواهند نمود.

با ما برای رزومه كاری همكاران همراه باشيد. ادامه

سوالات رايج

بیوفیدبک برای چه گروه از افراد مناسب است؟

بیوفیدبک برای همه افرادی که دارای اختلالات اضطرابی هستند می تواند موثر واقع شود. همچنین برای افرادی که از علائم جسمانی نظیر تپش قلب، تعریق، تنگی نفس و .. رنج می برند نیز مفید است. بیوفیدبک باعث کاهش فشار خون بالا می شود. همچنین در افراد دارای دردهای عضلانی، سر درد تنشی و میگرن می تواند مفید باشد.

مزیت بیوفیدبک بر درمان های دیگر چیست؟

• غیر تهاجمی است.
  • هیچ عوارضی ندارد.
  • ممکن است نیاز به داروها را کاهش داده و یا از بین ببرد.
  • می تواند جایگزین درمان برای افرادی باشد که نمی توانند از دارو استفاده کنند.
  • زمانی که داروها جواب نمی دهند می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • می تواند جایگزین دارو در برخی شرایط مانند دوران بارداری باشد.

برای پیشرفت در بیوفیدبک چه کاری می توانم انجام دهم؟

مانند هر یادگیری دیگر، پیشرفت در بیوفیدبک نیز مستلزم انجام تمرینات مکرر و دقیق می باشد. انجام تمرین در منزل و تکمیل دفترچه بیوفیدبک می تواند بسیار کمک کننده باشد.

کارکردrTMS چیست؟

نشان داده شده است که rTMS باعث ایجاد تغییرات در فعالیت های نورونی در مناطق مغز می شود که در مناطقی که مرتبط با تنظیم خلق هستند مانند قشر پیشانی، موثر است. هر پالس مغناطیسی از طریق جمجمه و مغز عبور می کند، این موجب ایجاد فعالیت خفیفی در سلول های مغزی که زیر کویل هستند، می شود.

چه زمانی از rTMS استفاده می شود؟

زمانیکه داروها در بهبود درمان موفق نمی شوند، در این موارد، ممکن است rTMS به عنوان درمان جایگزین همراه با دارو و روان درمانی استفاده شود. برای بیمارانی که که موفق به دریافت پاسخ کافی از داروها نیستند و یا کسانی که قادر به تحمل دارو نیست، ممکن است درمان rTMS را در نظر گرفته شود.

یک فرایند درمانی rTMS چقدر طول می کشد؟

درمان rTMS شامل یک سری جلسات درمان می شود. جلسات درمان با توجه به استفاده از کویل TMS و تعداد پالس هایی که وارد می شود متفاوت است، اما معمولا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد. معمولا بیماران هفته ای ۳ جلسه rTMS دریافت می کنند. یک دوره معمول rTMS 4 تا ۶ هفته طول می کشد. با این حال، این می تواند بسته به پاسخ فرد به درمان متفاوت باشد.

آیا باید برای دوره rTMS بستری شوم؟

بر خلافECT ،rTMS  نیازی به آرامبخش یا بیهوشی عمومی ندارد، بنابراین بیماران در طول درمان به طور کامل بیدار و آگاه هستند. بنابراین بیماران می توانند بعد از درمان، به خانه بروند و به فعالیت های معمول خود بازگردند.

چه کسی بیشترین سود را خواهد برد؟

شواهد موجود تا به امروز نشان می دهد که بیماران کمتر مقاوم به درمان، نسبت به rTMS بهتر از کسانی هستند که نسبت به درمان بسیار مقاوم هستند. محققان در حال حاضر در حال انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی کسانی هستند که بیشتر از درمان rTMS تاثیر می پذیرند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که rTMS همراه با دارو، موثرتر از rTMS به تنهاییست.

آیا درمان rTMS مانند درمان الکتروشوک (ECT) است؟

نه، دو روش بسیار متفاوت هستند. در حالی که هر دو در درمان موثر هستند، تفاوت های زیادی در ایمنی و تحمل وجود دارد.

در طی rTMS درمان، بیماران در صندلی نشسته و بیدار و هشیار هستند و هیچ داروی بی هوشی استفاده نمی شود. بیماران می توانند خودشان بیایند و به تنهایی به منزل برگردند. علی رغم الکتروشوک، rTMS هیچ تاثیر منفی ای بر حافظه نمی گذارد.

در مقابل،  درمان الکتروشوک  (ECT)، عمدا باعث تشنج می شود. بیماران دریافت کننده ECT بایستی با بیهوشی عمومی بی هوش شوند. بازیابی از جلسه درمان ECT به آرامی اتفاق می افتد و بیماران معمولا به مدت چند دقیقه یا چند ساعت پس از درمان تحت نظارت قرار می گیرند. گیجی کوتاه مدت و از دست دادن حافظه در ECT رایج است و اختلالات طولانی مدت در حافظه نشان داده شده است و ممکن است در برخی افراد به طور نامحدود ادامه یابد. به علت عوارض جانبی مرتبط با ECT، افراد نیازمند میزان قابل توجهی مراقبت هستند.

چرا باید برای درمان اضطراب اقدام کرد؟

در دهه گذشته، تشخیص اختلالات اضطرابی و درمان آن ها به طور چشمگيري بهبود يافته است. دیگر نیازی به رنجش از اختلالات اضطرابی وجود ندارد. هنگامی که به طور موفقیت آمیز درمان می شوند، شما باید بتوانید از زندگی بدون عوارض منفی اضطراب لذت ببرید.

چه درمان هایی برای درمان اضطراب استفاده می شوند؟

در کلینیک اضطراب آتیه، درمان های جامع و کاملی اعم از درمان های غیر تکنولوژیک نظیر انواع رویکردهای روان درمانی و دارودرمانی و درمان های تکنولوژیک نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک،tdcs  و TMS وجود دارد؛ که با توجه به شرایط فرد و شدت اختلال مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درمان ها، می توانید به بخش خدمات در سایت کلینیک اضطراب مراجعه بفرمایید.

درمان چقدر طول می کشد؟

درمان موفقیت آمیز اختلالات اضطرابی عموما کوتاه مدت است و معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. در برخی موارد علائم ممکن است در عرض چند هفته بهبود یابد و در برخی موارد، درمان ممکن است یک سال یا بیشتر ادامه یابد.

چگونه متوجه شوم که روان درمانگرم برای من مناسب است؟

پس از دو جلسه اول، شما باید کمی آرامتر و امیدوار باشید. شما باید احساس کنید که درمانگر شما درک اولیه ای از شما دارد و به مشکلات شما گوش داده است.

آیا همه افراد مبتلا به وسواس، وسواس شستشو و چک کردن دارند؟

نه. وسواس خود را در شیوه های مختلفی نشان می دهد و افراد معمولا از ترکیبی از علائم رنج می برند. اکثر افراد مبتلا به وسواس همچنین با فعالیت های روزمره، از قبیل خستگی، کمال گری، عصبانیت، بی حالی، دلسردی و مشکلات خانوادگی مشکلاتی شایع دارند.

اگر من یکی از این علایم یا رفتارها را داشته باشم، آیا به این معناست که من وسواس دارم؟

این به میزان زیادی بستگی دارد به اینکه که آن علائم یا رفتارها با تفکر، استدلال و یا عملکرد زندگی تان تداخل داشته و عملکردتان را مختل کرده است. اگر احساس می کنید که یکی از این نشانه ها را دارید، به روانپزشک مراجعه کنید و علائم خود را بررسی کنید.

آیا وسواس، به عنوان یک اختلال اضطرابی مطرح است؟

بله. در نظریه های مختلف روانشناسی این طور مطرح شده است که وسواس ها موجب اضطراب می شوند، که منجر به انجام رفتارهای وسواسی اجباری می شود که باعث تسکین موقتی اضطراب می شود.

آیا فرد دارای وسواس، دیوانه است؟

نه. فردی که متوجه نمی شود رفتار و افکارش غیرعادی است، “سایکوتیک یا روان پریش” نامیده می شود. اما اکثر افراد مبتلا به وسواس آگاه هستند که رفتار آنها منطقی نیست. پس وسواس دیوانگی نیست.

آیا وسواس و افسردگی به هم مربوط هستند؟

تقریبا ۶۰-۹۰٪ مبتلایان به وسواس نیز در بعضی از مراحل زندگی خود حداقل یک بار افسردگی را تجربه کرده اند. بعضی از افراد فکر می کنند که وسواس باعث افسردگی می شود؛ در حالی که برخی دیگر معتقدند که وسواس و افسردگی به سادگی به هم وابسته هستند. برخی از افراد مبتلا به وسواس همچنین از اختلال دوقطبی نیز رنج می برند.

همكاری با ما