اختلال ام اس

مالتیپل اسکلروزیس (MS) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است. محققان پس از سال ها مطالعه در زمینه عوامل بروز این بیماری، نقش علت های محیطی نظیر تغذیه، سبک زندگی، بیماری های عفونی و استرس را غیر قابل انکار می دانند. با توجه به اینکه این بیماری معمولاً در سنین بیست تا چهل سالگی رخ می دهد و در بین کشورهای جهان، ایران رتبه دهم ابتلا به ام اس را دارد، اهمیت شناخت این بیماری بیش از پیش نمایان می شود. میزان آسیب های این بیماری بستگی به زمینه و علل بروز آن دارد، به طوری که ممکن است یک نفر در مدت سه ماه به طور کامل ناتوان شود و یک نفر ممکن است ۱۰ تا ۲۰ سال مبتلا به این بیماری باشد اما هیچگونه مشکل حرکتی، گفتاری و تشنجی نداشته باشد.

علائم ام اس بر اساس محل آسیب در بافت عصبی مشخص می شوند که شامل ضعف عمومی عضلات، واکنش های غیرارادی، گرفتگی عضلات یا ناتوانی در حرکت، خواب رفتگی یا مور مور شدن، عدم حفظ تعادل عضلات، مشکالت گفتاری و بیان، مشکلات دیداری نظیر کاهش دید یا دوبینی، احساس خستگی، درد شدید یا درد مزمن و بی اختیاری ادرار و مدفوع می باشد. همچنین مشکلات عاطفی مانند افسردگی و نشانه های آن نظیر عدم توانایی فکر کردن نیز در بین مبتلایان به این بیماری رایج است.

بسته های درمانی کلینیک توانبخشی مغز و اعصاب که برای مبتلایان به ام اس در نظر گرفته شده اند متناسب با علائم بیماری، فرآیند درمانی را پیش می برد:

• مشکلات تعادلی: TMS و فیزیوتراپی
• مشکلات خلقی نظیر افسردگی: TMS و tDCS
• درد مزمن: tDCS
• بی اختیاری ادرار و مدفوع: بیوفیدبک
• مشکل در فکر کردن و حافظه: tDCS و CRT

کلینیک افسردگی و دوقطبی

کلینیک افسردگی و دوقطبی آتیه درخشان ذهن در سال ۱۳۸۶ همزمان با شکل گیری کلینیک آتیه به منظور برطرف کردن و بهبود اختلالات خلقی از جمله افسردگی، فعالیت خود را آغاز کرد.

کلینیک افسردگی و دوقطبی

کلینیک توانبخشی مغز و اعصاب

هدف ما از تشکیل این گروه در قالب یک مرکز جامع بهبود شرایط افرادی است که با انواع مختلف مشکلات اعصاب و روان، حسی، حرکتی، و مغزی (سکته مغزی، پارکینسون، صرع، افسردگی، وسواس و …) مواجه هستند.

کلینیک توانبخشی مغز و اعصاب